Egy baleset miatt vágtunk bele a flottabérlésbe

A cégünk nagy hangsúlyt helyez a weboldal készítésre. Weboldala már majdnem mindenkinek van, de egyáltalán nem mindegy, hogy az milyen, nagy hangsúlyt kell fektetni rá, hogy figyelemfelkeltő és igényes megjelenést kölcsönözzön. Mi erre a célra kifejezetten profi embereket veszünk fel, elvégre mégiscsak egy marketing cég vagyunk.

Azonban nemrégiben történt egy eléggé szerencsétlen eset. Az egyik weblapfejlesztőnk kirándulni volt a hegyekbe, és leesett az egyik hegycsúcsról. Nagyon aggódtunk miatta, szerencsére túlélte az esést, de sajnos a lába eltörött. Hosszú ideig csak kerekesszékkel tudott járni. Amint kijött a kórházból, máris írt nekünk egy mailt, hogy szeretne visszajönni dolgozni. Bár az irodaházunk mozgáskorlátozott személyek számára is alkalmas munkahelynek bizonyult, az emberünk elég messze lakott, így nem tudtuk megoldani, hogy bejárjon. Az otthoni munkát pedig a cégünk nem preferálta, így eléggé tanácstalan helyzetbe kerültünk.

Végül az egy munkatársnak nagy ötlete támadt: mi lenne, ha bérelnénk kocsit, és arra az időre, amíg Erik járásképtelen kocsival oldanánk meg a bejárását? Szerencsére az egyik munkatárs nagyon közel lakott Erikhez, így ez kivitelezhető feladatnak tűnt. A főnök bevallotta, hogy igazából már ő is régóta gondolkozott flottabérlésen a cég számára, de eddig még nem mert belevágni.

Az említett munkatárs, akit egyébként Józsinak hívtak, hamar el is intézte a dolgot a főnökkel, és utána néztek a flottabérlésnek. Találtak a neten is egy oldalt, ahol mindent leírnak a flottabérléssel kapcsolatban, és arról is írnak, hogy miért érdemes tartós bérletet venni.

  • Na de mi az a tartós bérlet? – kérdezte az egyik barátnőm, akinek meséltem az esetről.
  • Autóbérlésnél használatos finanszírozási forma, egyfajta szolgáltatás.
  • Olyan, mint a hitel vagy a lízing?
  • Igen, hasonló. Csak a tartós bérletnél kevesebbet kell fizetni havonta.
  • De hát az meg hogy lehet?! Én azt hallottam, hogy a tartós bérlet drágább, mint a hitel.
  • Elméletben drágább. De a gyakorlat mást mutat.
  • Mit?
  • Az a lényeg, hogy a fizetnivaló nem egyenlő részre van bontva, hiszen a futamidő végén marad egy úgynevezett „maradványérték”, amit már nem kell kifizetni.

Láttam, hogy a mondandóm felkeltette, a barátnőm, Dóra érdeklődését. Pedig ő nem nagyon szokott ilyenekről kérdezősködni.

  • Na de miért kérdezed? – kérdeztem
  • Hát, tudod a férjemet, Petit most előléptették, és nagyon érdekli őt ez a flottabérléses dolog. És gondolta, hogy javasolja a főninek, tudod, hogy bevágódjon.
  • Hát, szerintem érdemes belevágni! – mondtam neki. – A mi cégünknél is, Erik esete óta mindenki kocsival jár, és ez a tartós bérlet dolog nekünk nagyon bevált. Mondd, hogy javasolja ezt is! Meg hogy jobb, mint a hitel!
  • Okés, szerintem megmondom neki. Nem is tűnik olyan bonyolultnak. Még én is értem!

Ezen nevettünk egy jót.

Pár nap múlva Dóra felhívott, hogy az ötletem bevált. Petit megdicsérte a főni, és neki is kezdtek a flottabérléshez, és a tartós bérlet ötlete is tetszett a főninek, meg a dolgozóknak is.

Dóra büszkén küldözgetett képeket a kocsikról, amiket bérelt a cég. Nem semmi az biztos!

Örülök, hogy ilyen jó tanácsot tudtam adni Dórának, s pár nap múlva Peti is külön felhívott, hogy megköszönje a tippet! Mondtam neki, hogy szívesen, és örülök, hogy segíthettem nekik!